Hemma igen!

Jag blev utskriven idag vid lunch. Nu har de övervakat mig klart och diagnosen kom igår vid kl 23. Blodpropp i ena lungan. Det är därför jag har haft svårt att andas, det är därför mitt ekg inte var normalt, mitt hjärta jobbade som tusan på att syresätta min kropp. Det gjorde det bra, jag älskar mitt hjärta! De kollade ju blodtryck, tempen och syresättningen ca var tredje timme. Jag var alltid syresatt till 99-100%. Alltså, inga problem där. Duktiga lungor och hjärta! Vilopuls på 49 bpm, lungt och fint (Ja, det var väl grymt? Typ Gunde Svan ju... Nä inte riktigt, men man måste ju få tävla lite och känna sig grym på kardiologen på Sös också).

Är det makabert att jag skriver om min sjukdom? Nä det tycker jag inte, jag har vad jag har. Blev rätt chockad men det känns okej. Nu får jag knapra Waran. Lite jobbigt att jag måste ge mig själv blodförtunnande sprutor den här veckan, för att kickstarta liksom. Fick testa att sticka mig själv imorse. Måste man så måste man. Det gick bra, kände mig stentuff!

Får veta mer på fredag då jag ska tillbaka till sjukhuset. Nu är det vila som gäller. Har fortfarande ordentligt ont när jag djupandas. Men det är himla skönt att veta vad det beror på och att jag är under behandling.

Tack alla fina, underbara, proffsiga sjuksköterskor och läkare på kardiologen! Jag har känt mig så väl omhändertagen och trygg.

Nu, alvedon, voltaren och knoppa.

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0