Sånt man måste fixa med

Här sitter man och fyller i Försäkringskassans papper på internettet. Det är en jävla omständig historia. Jag kämpar och hugger i, försöker göra rätt. Tänker att jag som en god skattebetalare utan fast anställning ändå ska kunna få lite stöd och hjälp från Mamma och Pappa Staten. Vad händer? Jo, min jävla dator får för sig att tvångsuppdatera Windows! Allt stängs ner. Inget är sparat. MOTA/%(/#(/)(!)=(!)(=()=#(=(=(AAA. Lugn nu. Det är väl lättare att fylla i andra gången? Men nej, då måste jag formulera om allt jag har skrivit. Har varit så noga och duktig... Suck. Aja, det är väl bara att göratt.
 
Idag är det Halloween på riktigt. Den här knåpade Jimmie ihop förra helgen...
 
Den blev väldigt fin tycker jag minsann. Men tyvärr sackade den ihop efter några dagar i fönstret. Pumpa kanske inte är det mest beständiga materialet i vår värld.
 
Sen såg jag något annat fint...
 
En flicka och en pojke dansade utanför mitt fönster. Det är bra, då får sjuklingen något attt titta på. Det var stämningsfullt och hon hade en väldigt fin klänning.
 
 
För er som undrar mår jag mycket bättre. Jag har inte lika ont längre men jag kan fortfarande inte andas djupt. Det betyder att kondisen fortfarande är borta med vinden och jag får hjärtklappning. Dessutom har jag fått låga blodvärden och måste äta järntabletter. När man har brist på järn får kroppen det svårare att transportera syre i kroppen, då blir man trött och får hjärtklappning. Jag kör dubbelt upp alltså. Det hade ju kunnat vara värre.
 
Tiden går makalöst fort trots att jag inte gör särskilt mycket. Jag har nu titta på både Girls och på Downton Abbey. Mycket väl godkänt till dem båda! Men efter några dagar med Downton var jag tvungen att prata aristokratengelska här hemma. Det bara var så. SE DEM BÅDA! Tack Anna och Tove/Agnes/Maria!
 
Så, då var det dags för den där Försäkringskassan igen då. Heja mig!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0